خانه » سئو » تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) در وبلیمنر

تعداد بازدید:
۱۴۰۱-۰۲-۱۱

تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) در وبلیمنر

تحقیق کلمات کلیدی

بعد از تعیین اهداف و انتظارات مشخص شده در جلسات مشاوره اولیه سئو SEO، فرایند جستجو و تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما توسط تیم سئو ما آغاز می شود.

امروزه مشتریان با جستجو کردن سوالات و نیازهای خود در گوگل، سعی می‌کنند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند. تحقیق کلمات کلیدی مشتری محور، پایه و اساس موفقیت در سئو SEO است.

 

در واقع با انجام تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی درک کامل و بسیار دقیقی از کلمات کلیدی استفاده شده توسط مشتریان ایجاد می شود که منجر به تدوین استراتژی منسجم و حرفه‌ای برای انجام فعالیت‌های دیگر سئو می شود.

همانطور که ارزش عدد 20 از عدد 15 بیشتر است، در سئو هم تمام کلمات کلیدی ارزش یکسانی ندارند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

بهترین کلمات کلیدی موثر برای شما باید متناسب با کلماتی باشد که بیشترین تکرار را در ارزش پیشنهادی کسب و کار شما دارا باشد و کلمات کلیدی با ارزشی باشند که مشتریان آنها را در موتورهای جستجو دنبال می کندتا شما را در گوگل پیدا کنند .

روند کلی ما در این‌ مرحله با استفاده از تکنیک طوفان فکری، “تمام کلمات کلیدی” ممکن را برای شما ثبت و ضبط می‌کنیم و در فایل کلمات کلیدی آن را مشخص میکینیم.

 

الگوهای کلمات کلیدی:

اما در جلسه مشاوره تحقیق کلمات کلیدی ، به دنبال چه نوع کلمات یا عبارت های هستیم ؟

 

 کلمات کلیدی اصلی یا Core keywords.

این مدل از کلمات ، یک یا دو کلمه ای هستند و معمولا مرتبط ترین کلمات با نوع کسب و کار اصلی شما هستند.

مانند “پزشک “، “موبایل” یا “مکانیک” که معمولا بیشترین نرخ جستجو را دارند و برای سایت وردی بالای را از موتور های جستجو شاید به همراه داشته باشد اما رقابت بالایی در این کلمات وجود دارد  که معمولا هم نرخ تعامل و تبدیل پایینی دارند.

 

عبارت‌های مترادف‌ها یا Synonyms.

کلماتی هستند که در اصل مفاهیم و معنای یکسانی را شامل می شود.

مثلا: “وکیل” و “وکالت”، “دکتر” و “جراح” و “متخصص”، “اتومبیل” و “ماشین” و “خودرو”. شناسایی این کلمات از این جهت بسیار مهم است که هدف جستجو برای “پزشکان زانو” همان جستجو برای “جراحان زانو” نیست.

 

کلمات کمکی یا Helper words.

 این‌ها کلماتی هستند که همراه کلمه کلیدی اصلی می‌آیند. مثل “رایگان”، “آنلاین”، “بهترین”، “قیمت”، “هزینه” و غیره.

 

کلمات کلیدی آموزشی یا Educational .

که در آن جستجوگر به دنبال یادگیری و افزایش دانش و اطلاعات خود درباره یک زمینه خاص است. مثل، “نحوه جراحی بینی” یا “نحوه عمل لیپوماتیک”.

 

کلمات کلیدی معاملاتی یا Transactional.

 این کلمات کلیدی نشان می‌دهند که جستجوگر هدف نزدیک به تعاملی را در سر دارد . این جستجوها درست در مرحله قبل از تعامل و خرید از سایت است.

به عنوان مثال زمانی که فرد جستجوگر کلمه “موبایل” را سرچ می‌کند، او هنوز در مرحله اولیه قرار دارد، اما زمانی که کلمه “قیمت موبایل سامسونگ a52 ” را سرچ می‌کند، در مرحله نهایی و نزدیک به تعامل و خرید قرار دارد.

پس این کلمات معملاتی هستند که در مرحله نهایی اقدام مشتری قرار دارند و برای سئو کردن بسیار ارزشمند است.

از آن جا که برای گوگل، یک کلمه هم یک کلمه است، پس باید مطمئن شویم که تمام کلمات هم معنی و کمکی را پیدا کرده‌ایم و آن‌ها را در فایل کلمات کلیدی ثبت کرده ایم.

 

به یاد داشته باشید که گوگل یک ماشین است، نه خواننده ذهن. بنابراین باید هر الگوی مرتبط را در این مرحله را ثبت کنیم .

 

روند تیم سئو وب لیمنر در تحقیق کلمات کلیدی  (keyword research)

 

  1. کلمات و عبارت‌های کلیدی مورد نظر کسب و کار شما را با استفاده از برگزاری طوفان فکری شناسایی میکنیم.
  2. ازابزارهای خود گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی احتمالی استفاده میکنیم.
  3. از ابزارهای حرفه ای Mos,Ahrefو … برای شناخت دقیق تر کلمات کلیدی استفاده می کنیم.
  4. کلمات کلیدی استفاده شده در  سایت های رقبا را شناسایی و مهندسی معکوس میکنیم.

 و در گام بعد ، این کلمات کلیدی را دریک فایل اکسل ساختار یافته مرتب می‌کنیم  و با تدوین استراتژی و برنامه مدون و هدفمند شروع به تولید محتوای یکتا سئو محور می کنیم .

 

1-کلمات کلیدی شما را با استفاده از تکنیک طوفان فکری شناسایی میکنیم:

کاری که ابتدا انجام می دهیم این است که با تکنیک طوفان فکری، تمام کلمات کلیدی که مشتری ممکن است در رابطه با محصولات یا خدمات شما در گوگل تایپ کند را شناسایی می کنیم.

خودت جای مشتری های کسب و کارت بزار

مشتری هات تو گوگل ، به نظرت چه کلماتی را در جستجو می‌کند؟

کدام کلمات کلیدی قطعاً به مشتریان شما مربوط می‌شوند؟

کدام کلمات کلیدی به تصمیم گیری برای خرید نزدیک هستند؟ و کدامیک هنوز در مرحله اولیه آشنایی مشتری‌اند؟

هر کدام از انواع مشتریان یا پرسونای خریداران از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چگونه ممکن است کلمات کلیدی در میان انواع مشتریان متفاوت باشد؟

کدام کلمات کلیدی با کدام محصولات یا خدمات تولیدی شرکت شما مطابقت دارند؟

جلسه طوفان فکری و تحقیق کلمات کلیدی بهتر است با حضور، مدیر عامل، مدیر بازاریابیی و چند نفر از کارمندان فروش برگزار شود که معمولا بیشترین ارتباط را با مشتریانتون را دارند.

تا جایی که ممکن است، تمام کلمات کلیدی را که ممکن است مشتریان در گوگل تایپ کنند را در این جلسه مشخص میکنیم.

 

کلمات کلیدی ترکیبی از قلم نیاندازید!!!

 

این کار را ابتدا به صورت تک نفره انجام می دهیم؛ بدین صورت که هر نفر یک کاغذ برداشته و بدون صحبت با دیگر اعضای گروه، کلمات کلیدی پیشنهادی خود را می نویسد.

خجالت نکشید و چیزی را از قلم نیاندازید. زیرا هدف از این کار، آوردن هر ایده ای روی کاغذ است و مسخره بودن آن اصلاً مهم نیست.

بعد از اینکه تمام اعضای گروه ایده های خود را به صورت جداگانه نوشتند، یک جلسه گروهی برگزار میکنیم و تمام کلمات کلیدی که هر فرد شناسایی کرده‌است را مرور میکنیم.

تمام کلمات کلیدی ممکن را روی تخته سفید، تکه کاغذ یا درون فایل می نویسیم.

پیشنهاد می کنیم که ایده‌های خود را سانسور نکنید، زیرا در این تمرین هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد. بلکه هدف اصلی، دستیابی به “دنیایی” از کلمات کلیدی است که ممکن است مشتریان در گوگل تایپ کنند.

مانند یک مشتری فکر کنید که پشت کامپیوتر خود نشسته است و یا با موبایل در صفحه گوگل قرار دارد:

فرض کنید که مشتری کاملاً جدید و تازه کار هستید و تقریباً از هیچ چیز سر در نمی‌آورید.

احتمال دارد چه کلمه یا عبارت کلیدی را در گوگل تایپ کنید؟

مشتریان خود را به چندین “پرسونای خریدار” متفاوت بخش بندی کنید. هر گروه ممکن است از چه کلمات کلیدی استفاده کند، و کلمات کلیدی هر گروه چه تفاوتی با کلمات سایر گروه‌ها دارد؟

آیا کلمات به خصوصی وجود دارند که مشتریان بالقوه از آن ها به عنوان کلمات “کمکی” استفاده می‌کنند؟ برخی کلمات کلیدی کمکی، موقعیت جغرافیایی را (مانند “پاسداران”، “تهرانپارس”، “بازار تهران”) و برخی دیگر مواردی مانند “رایگان“، “ارزان“، “نسخه آزمایشی” یا “اطلاعات” را مشخص می‌کنند.

از کلمات مترادف و مشابه غافل نشوید! مثلاً اگر “وکیل” هستید، کلمه “وکالت” را فراموش نکنید.

هرکلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید مترادف‌ها، نام‌های رقبا، اشتباهات املایی، کلمات جایگزین و غیره. ذهنتان را مشغول کنید، زیرا این مرحله کشف کلمات کلیدی است و نباید چیزی از قلم بیافتد!

 

از ابزارهای خود گوگل  برای پیدا کردن کلمات کلیدی احتمالی استفاده میکنیم.

 

استفاده از گوگل، راهی فوق العاده سریع و آسان برای یافتن کلمات “کمکی” (helper) هر کوئری یا عبارت جستجو است.

برای این کار تنها کافیست به گوگل بروید و یک کلمه کلیدی را تایپ کنید. به منوی کشویی که به صورت خودکار ظاهر می‌شود، توجه کنید. به این منو کشویی، پیشنهاد گوگل ((Google Suggest)) یا تکمیل خودکار ((Autocomplete)) می‌گویند و بر اساس جستجوهای واقعی کاربران است.

 

علاوه بر این می‌توانید بعد از تایپ کلمه کلیدی مورد نظر خود، یک فاصله بزنید و بعد حروف الفبا را تایپ کنید، مانند “ا”، “ب” و غیره.

 

دومین ترفند گوگل این است که بعد از جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود، به انتهای صفحه نتایج گوگل بروید. گوگل اغلب در قسمت جستجوهای مرتبط ((related searches)) ، چندین کلمه کلیدی را براساس آنچه افراد بعد از جستجوی اصلی خود سرچ می‌کنند، به شما نشان می‌دهد.

در تصویر زیر،قسمت جستجوهای مرتبط برای “موبایل” آورده شده است:

جستجوهای مرتبط ((related searches))

جستجوهای مرتبط ((related searches))

 

همانطور که در تصویر می‌بینید، “کلمات کمکی” که افراد جستجو کرده اند، این‌ها هستند: “قیمت”، “نرخ”، “مقایسه”، “هزینه” و این کلمات، سرنخ‌های شگفت‌انگیزی از نحوه جستجوی مشتریان در گوگل هستند.

علاوه بر این می‌توانید روی هرکدام از نتایج قسمت جستجوهای مرتبط کلیک کنید، یک فاصله بزنید تا منو کشویی ظاهر شود و بعد حروف الفبا را تایپ کنید، مانند “ا”، “ب” و غیره. و دوباره به پایین صفحه بروید و به قسمت جستجوهای مرتبط آن چک کنید.

با این ترفند autocomplete و related searches، خیلی سریع و آسان به طور مؤثر لیست کلمات کلیدی شما را کامل‌تر  می کنیم.

 

اکنون وقت آن است که از چند ابزار پیشرفته‌تر استفاده کنیم. ابتدا با یکی از قدرتمندترین ابزار یعنی Keyword Planner گوگل شروع می‌کنیم.

همچنین درباره چند ابزار دیگر نیز صحبت خواهیم کرد؛ از جمله: Twinword Ideas، و Bing’s Keyword Planner که اغلب برای کاربران رایگان هستند.

برای اینکه بتوانیم از Keyword Planner استفاده کنیم، باید ابتدا حساب کاربری را در Google Ads (یا همان AdWords) داشته باشیم.

پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید از Keyword Planner برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.

در ادامه، مراحل دسترسی به این ابزار آورده شده است:

1. وارد حساب کاربری خود در Google Ads شوید

2.از بالای قسمت منو در بالا سمت راست صفحه قسمت tools  را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

3. روی “Keyword Planner” در سمت چپ کلیک کنید.

4. روی عبارت “Discover new keywords” کلیک کنید.

5. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد نمایید و موقعیت جغرافیایی مد نظر را انتخاب کنید.

6. روی “Get results” (دریافت نتایج) کلیک کنید.

پس از وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر، ابزار لیستی از بهترین پیشنهادات به همراه “میانگین جستجوی ماهانه” و کلی اطلاعات مفید دیگر را در اختیار شما قرار می دهد.

صفحه نتایج را بررسی کنید و دنبال این موارد بگردید:

مترادف‌ها: مثل، “جراح ارتوپد”، “متخصص زانو”.

کلمات کمکی: مثل، “بهترین”، “عالی” و “نزدیک‌ترین.”

این ابزار، گنجینه‌ای از کلمات مترادف، کمکی و دیگر کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

در این مرحله نیازی نیست خودتان را خیلی درگیر حجم جستجو ((volume)) یا پیشنهاد قیمت برای رسیدن به بالای صفحه (top of page bid) کنید. در واقع قبل از هر چیز، به دنبال مترادف‌ها و سپس کلمات کمکی باشید.

ابزار Keyword Planner گوگل، یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی مترادف است.

از آنجا که گوگل از هوش مصنوعی (AI) برای پیش بینی الگوی جستجوی افراد استفاده می‌کند، پس بدون شک، این ابزار بهترین گزینه برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به هم است.

 

سایر ابزارها ها برای تحقیق کلمات کلیدی :

چنانچه نتوانستید به Google Ads دسترسی پیدا کنید یا همچنان دنبال تحلیل دقیق تری هستید، چند ابزار قدرتمند دیگر معرفی می‌کنم که برخی رایگان و برخی پولی هستند و گاهی داده‌های بیشتری نسبت به ابزار گوگل در اختیار شما قرار می‌دهند؛ کما اینکه کار با آن‌ها نیز آسانتر است:

1-Bing Webmaster Tools

2- Diagnostics and Tools

3- Ahrefs

4- MOZ

 

 ابتدا باید وب سایت شما را در این ابزار ثبت کنیم تا بتوانیم به این ابزار رایگان دسترسی داشته باشیم. حجم داده‌های بینگ، 10 درصد گوگل است،اما می‌توانیم ابزار مناسبی برای یافتن کلمات کلیدی بیشتر باشد.

Diagnostics and Tools این ابزار، هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی. و اطلاعات خوبی درخصوص یافتن کلمات کلیدی، حجم جستجو و ارزش آن‌ها (CPC) ارائه می‌دهد.

وب سایت Ahrefs.com، مجموعه کاملی از ابزارهای کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و یکی از بهترین ابزارهای کشف و تحلیل کلمات کلیدی است. با پرداخت 99 دلار می‌تواند برای یک ماه در این سایت عضو شوید، بررسی‌های خود را انجام دهید، داده‌های مورد نیاز را جمع‌آوری کنید و در صورت لزوم عضویت خود را لغو کنید

MOZ. سایت MOZ از پیشگامان ابزارهای سئو است. برای استفاده از این ابزار نیز می‌توانید ماهانه 99 دلار پرداخت کنید و به لیستی از کلمات کلیدی دست یابید، بررسی‌های خود را انجام دهید، داده‌های مورد نیاز را جمع آوری کنید و در صورت لزوم عضویت خود را لغو کنید.

بدون شک حین استفاده از این ابزارهای یافتن کلمات کلیدی، با چند اصطلاح از جمله values، volumes، CPC برخورد می‌کنید. اما هر کدام از این اصطلاحات چه معنی دارند و حاوی چه اطلاعاتی هستند؟ در ادامه توضیح می‌دهم.

ابزار Ubersuggest

یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده یافتن کلمات کلیدی، Ubersuggest است. به این منظور، کافی است که کلمه کلیدی را در کادر مربوطه وارد کنید تا فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط نمایش داده شود. مراحل کار به این صورت است:

1.وارد سایت Ubersuggest شوید.

2. در کادر مربوطه، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید.

3. در سمت چپ بر روی “keyword ideas” کلیک کنید.

4. کلمات کلیدی مرتبط را به لیست خود اضافه کنید.

این ابزار همچنین اطلاعاتی در زمینه حجم جستجو و CPC (پرداخت به ازای کلیک) هر کلمه کلیدی دراختیار قرار می‌دهد؛ اما شما فعلاً تنها از قسمت keyword ideas آن استفاده کنید.  Ubersuggest مخصوصاً در پیدا کردن کلمات کلیدی کمکی خوب عمل می‌کند. مثلاً برای کلمه “motorcycle insurance”، “قیمت”، “هزینه” و “آنلاین” را به دست آوردیم.

Answer the Public:

ابزار عالی و رایگان دیگر برای یافتن کلمات کلیدی، Answer the Public است. وارد سایت شوید و کلمه کلیدی مورد خود را وارد نمایید: مثلاً “تصادف اتومبیل”.

ابزار، لیستی از سؤالات، پیشنهادات و دیگر عبارات مرتبط به هم که همگی برای طوفان فکری فوق العاده هستند را نشان می‌دهد.

Twinwords Ideas:

دوباره تنها کافیست تا کلمه کلیدی مورد نظر را مربوطه وارد کنید.

این ابزار نه تنها پیشنهادات مرتبط با کلمه کلیدی شما را ارائه می‌دهد، بلکه حجم جستجو و ارزش آن را نیز نشان می‌دهد.

پس فعلاً از این ابزارهای رایگان جهت تسریع بخشیدن به فرآیند طوفان فکری استفاده میکنیم و مطمئن می شویم که تمام کلمات کلیدی ممکن و مرتبطی را که احتمال دارد مشتری بالقوه در گوگل تایپ کند را شناسایی می کنیم.

مهندسی معکوس رقبا

پس از اینکه اولین موج طوفان فکری را کامل کردیم، کلمات کلیدی هدف را در گوگل سرچ می کنیم تا ببینیم کدام وب سایت‌ها با آن کلمات کلیدی در رتبه‌های بالا قرار دارند. با این کار، رقبای را در گوگل شناسایی می‌کنیم؛ یعنی شرکت‌هایی که در حال حاضر با کلمه کلیدی هدف شما در صفحه اول گوگل هستند را مشخص میکنیم.

شاید بد نباشد کلمات کلیدی آن‌ها را مهندسی معکوس کنیم. برای این کار، طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. یک کلمه کلیدی از لیست را در گوگل تایپ میکنیم.

2. سه یا چهار وب سایت اول در صفحه نتایج جستجو را شناسایی میکنیم.

3. به وسیله ابزارهای آنالیز ، تگ‌ها و ساختار وب سایت ها را بررسی کرده و عملکرد آنها را بررسی میکنیم.

برخی ابزارهای کاربردی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تگ‌ها را از میان انبوهی از کدهای HTML شناسایی و پیدا کنید.

یکی از بهترین ابزارها در این زمینه، Internet Marketing Ninjas است. از قسمت “On-Page Optimization Tool” این سایت می‌توانید به راحتی کدها و کلمات کلیدی هر صفحه در اینترنت را مشاهده کنید. در کارد مربوطه، آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کنید و روی دکمه “Ninja Check” کلیک کنید. سپس این ابزار به تجزیه و تحلیل تگ‌ها و کلمات کلیدی مختلف می‌پردازد. مانند تصویر زیر:

و اگر به پایین صفحه بروید، آنالیز کاملی از تراکم کلمات کلیدی، تگ‌ها، لینک‌ها و غیره را نیز مشاهده می‌کنید. باز هم تکرار می‌کنم که فعلاً به این فکر نکنید که این تگ‌ها چه کار می‌کنند، بلکه فقط از این ابزار برای تجزیه و تحلیل سایت‌هایی که در کلمات کلیدی هدف شما رتبه دارند و برای “مهندسی معکوس” الگوی آن‌ها استفاده کنید.

ابزار جالب دیگر که همچنین توسط Marketing Ninjas ارائه می‌شود، ابزار “Side-by-Side Comparison Tool” آن است. شما می‌توانید آدرس (URL) های چند سایت برتر را در این ابزار وارد کنید و به سرعت محتوای تگ HTML آن‌ها را مشاهده کنید و سپس کلمات کلیدی هدف آن‌ها را آنالیز و تجزیه تحلیل کنید.

همانطور که به کدهای HTML و نتایج ابزارهای آنالیز نگاه می‌کنید، آن‌ها را برای اعضای گروه خود بلند بخوانید. یعنی، تگ تایتل، متا تگ توضیحات و تگ کلمات کلیدی رقبای برتر خود را با صدای بلند بخوانید. همچنین برخی از داده‌های حاصل از تجزیه و تحلیل ابزارها را نیز بخوانید.

و در این حین به کلمات کلیدی گوش دهید و از خود بپرسید “آیا امکان دارد مشتری این کلمات را در گوگل تایپ کند؟”

در واقع هدف از مشاهده کدهای HTML صفحات برتر رقبا این است که کلمات کلیدی پیشنهادی آن‌ها را “بقاپید” و هر کلمه کلیدی مرتبط را در برگه “طوفان فکری کلمات کلیدی” خود بنویسید.

یک نکته درمورد متا تگ کلمات کلیدی

توجه داشته باشید که شما در این مرحله از قسمت “View Source” تنها برای “مهندسی معکوس” کلمات کلیدی رقبا استفاده کردید. اما باید بدانید که تگ تایتل و متا تگ توضیحات نقش بسیار مهمی برای ارتباط درون صفحه (On Page) ایفا می‌کنند، زیرا این دو هستند که گوگل را از کلمات کلیدی موجود در صفحه مطلع می‌سازند.

این در صورتی است که متا تگ کلمات کلیدی (برچسب کلمات کلیدی) معمولاً نادیده گرفته می‌شود، اما این تگ هنوز هم می‌تواند به عنوان یک منبع از کلمات کلیدی رقبای شما باشد (برچسب کلمات کلیدی همیشه استفاده نمی‌شود، به همین دلیل ممکن است گاهی آن را در کدهای HTML پیدا نکنید).

اکنون کار دومی که باید انجام دهیم این است که “برگه طوفان فکری کلمات کلیدی” خود را باز کنیم و پنج رقیب برتر را که با کلمات کلیدی هدف شما در صدر گوگل قرار دارند را شناسایی کنیم. از تکنیک‌های فوق برای مشاهده کدهای HTML آن‌ها استفاده کنیم و سپس کلمات کلیدی پیشنهادی آن‌ها را با استفاده از تگ‌های تایتل، متا تگ توضیحات، متا تگ کلمات کلیدی و همچنین نتایج حاصل از ابزار Internet Marketing Ninjas را در برگه خود بنویسیم.

این کار روشی جالب برای بررسی دوباره طوفان فکری کلمات کلیدی خود علیه رقبا است. هدف این است که از هیچ اقدامی دریغ نکنید و هیچ کلمه کلیدی مربوطه را از دست ندهید.

در جایی ماهیگیری کنید که ماهی وجود دارد

بگذارید یک مثال بزنم تا منظور من را بهتر متوجه شوید: ماهیگیری و ماهی. ما به عنوان سئوکار، مانند ماهیگیر هستیم.

به طور کلی، ما قرار است آن دسته از کلمات کلیدی را بهینه سازی کنیم که حجم جستجوی خوبی دارند؛ درست مثل ماهیگیری که می‌خواهد از جایی ماهی بگیرد که ماهی زیاد است. اما بحث اصلی روی حجم جستجو نیست، بلکه روی ارزش (value) آن کلمه است اما معنی ارزش (value) چیست؟

در نتایج تمام ابزارهای یافتن کلمات کلیدی، به شما یک ستون به نام CPC یا “پرداخت به ازای کلیک” نشان داده می‌شود.

به یاد داشته باشید که گوگل از طریق سیستم مزایده، درآمد خود را از تبلیغات می‌گیرد. تبلیغ‌کنندگان در مزایده Google Ads رقابت می‌کنند تا از گوگل به سایت خود کلیک بگیرند. آن‌ها به کلماتی که احتمال بیشتری دارند به فروشی سودآور ختم شوند، ارزش یا هزینه کلیک بالا و به کلماتی که احتمال کمتری دارند به فروش ختم شوند،

دیدگاه شما


مشاوره